0733582709; 0723699857 clubuloamenilordecaracter@gmail.com

Împreună.

Construim Mentalități – Schimbăm Destine.

PROFESORUL –

Partenerul Părinților, Mentor și Model de viață al tinerilor.
O existență profesională dedicată Educației   

Ce înseamnă un profesor model azi, un Om de Caracter, un Mentor și Model de viață al tinerilor în formare, un Partener al Părinților,  un Vector de direcție al societății și civilizației ?

Pentru provocările realităților de azi, un Profesor Mentor ar trebui să fie o combinație între un ghid academic, un model moral și un susținător inspirațional pentru elevii săi.
În contextul actual al societății românești, unde educația trebuie să răspundă provocărilor moderne, iată un set de 12 criterii esențiale, extinse la 18 dezirabile, care definesc standardele celor mai sus susținute:   

Criterii de bază:

1. Integritate morală
Profesorul trebuie să acționeze cu onestitate, să respecte principiile etice și să fie consecvent în respectarea valorilor promovate.

2. Respect pentru diversitate
Să accepte și să promoveze respectul față de toți elevii, indiferent de origine, cultură, gen sau opinie, oferind un mediu incluziv.

3. Competență profesională
Să demonstreze cunoștințe temeinice și actualizate în domeniul său de predare, rămânând la curent cu noile descoperiri și metodologii.

4. Disponibilitate pentru mentorat
Să fie deschis să asculte și să îndrume elevii nu doar academic, ci și în ceea ce privește alegerile personale sau de carieră. El este cel ce preia rolul părintelui în răstimpul alocat educației școlare.

5. Empatie și înțelegere
Să manifeste empatie față de dificultățile elevilor, încurajându-i să își depășească limitele și să-și dezvolte încrederea în sine.

6. Autodisciplină și exemplu personal
Să fie un model prin comportamentul propriu, demonstrând punctualitate, organizare, responsabilitate și respect față de reguli.

7. Abilități de comunicare
Să exprime clar ideile și să creeze un dialog constructiv, capabil să explice conceptele complexe într-un mod accesibil.

8. Încurajarea gândirii critice
Să stimuleze elevii să pună întrebări, să analizeze informațiile critic și să ia decizii bazate pe argumente solide.

9. Implicare activă în comunitate
Să participe la evenimentele locale, să fie un punct de sprijin pentru comunitatea școlară și să își demonstreze atașamentul față de valori civice.

10. Promovarea învățării continue
Să demonstreze un angajament pentru dezvoltare profesională, participând la cursuri, conferințe sau inițiative educaționale moderne.

11. Susținerea colaborării
Să promoveze lucrul în echipă între elevi, cadre didactice și părinți, cultivând un sentiment de comunitate și sprijin reciproc.

12. Adaptabilitate și deschidere la schimbare
Să accepte noile provocări ale societății moderne, inclusiv tehnologiile digitale, și să le integreze strategic cu succes în procesul educațional.

 

Criterii suplimentare pentru excelență:

13. Modestie și învățare reciprocă
Să accepte că și el poate învăța de la elevi sau colegi, promovând o atitudine de egalitate în învățare.

14. Pasiune pentru predare
Să inspire elevii prin entuziasm și dedicare, transformând procesul de învățare într-o experiență captivantă.

15. Spirit inovativ
Să caute mereu metode creative de predare care să țină pasul cu nevoile elevilor din generațiile moderne.

16. Sensibilitate culturală
Să înțeleagă și să valorifice diversitatea culturală a elevilor săi, integrând învățăminte din multiple perspective.

17. Recunoașterea succesului
Să evidențieze și să celebreze realizările elevilor, indiferent de amploarea lor, pentru a stimula progresul continuu.

18. Sănătate mentală și echilibru
Să fie un exemplu de echilibru între muncă, viață personală și sănătate mentală, promovând aceeași atitudine în rândul elevilor.

Aceste criterii, dacă sunt urmate, transformă un profesor într-un adevărat Mentor și Model de viață care poate modela tineri astfel încât să aducă contribuții consistente pozitive în societate. Ele pot fi integrate în evaluările profesionale sau dezvoltate ca principii fundamentale în formarea continuă a cadrelor didactice.

Concluzionând, Profesorul este sau devine un Mentor și un Model de Viață dacă își propune să învețe zi de zi să fie mai bun în toate zonele sale de implicare profesională, socială și personală, căci nu există mulțumire mai mare pentru un Om de Caracter decât bucuria de a simți că evoluția este un proces firesc, perfect accesibil și natural vieții fiecăruia de zi cu zi, căci despre provocări și experiențe de învățare, pentru sine și pentru tineri este vorba, în viață, sub toate formele posibile.

   Un om dăruit educației are mereu dăruire pentru actul educațional și pentru cei ce vor cu adevărat să învețe, și asta se vede prin gândurile, vorbele și faptele sale.

 

TRIUNGHIUL EDUCAȚIEI

ELEVI

     În viziunea educațională promovată de Școala Caracterelor, condiția firească a Elevului – Discipol azi este cea de partener deschis în demersurile educaționale ale părintelui și profesorului.

 Dacă ne raportăm la ce înseamnă Părintele – partener pentru educație și Profesorul-Mentor, genul de profesor ce poate construi caractere sănătoase și mentalități de succes și împlinire, iată în corelație un set de repere firești ale elevului, într-un portret al nevoilor pragmatice ale parteneriatului Părinte -Profesor-Elev, dorit parteneriat Mentor – Discipol:

PĂRINȚI

   În calitate de Mentor Fondator al Clubului Oamenilor de Caracter m-am gândit mult timp la reperele dezirabile pentru părintele partener al educației, având în vedere că acesta are un rol crucial în transformarea copilului dintr-o ființă biologică într-un OM conștient, responsabil și implicat în evoluția umanității

PROFESORI

     Ce înseamnă un profesor model azi, un Om de Caracter, un Mentor și Model de viață al tinerilor în formare, un Partener al Părinților,  un Vector de direcție al societății și civilizației ?
   Pentru provocările realităților de azi, un profesor mentor ar trebui să fie o combinație între un ghid academic, un model moral și un susținător inspirațional pentru elevii săi.
În contextul actual al societății românești, unde educația trebuie să răspundă provocărilor moderne, iată un set de 12 criterii esențiale, extinse la 18 dezirabile, care definesc standardele celor mai sus susținute: 

Contacteză-ne! Făcând echipă vom reuși să fim mult mai buni!

3 + 2 =