0733582709; 0723699857 clubuloamenilordecaracter@gmail.com

Împreună.

Construim Mentalități – Schimbăm Destine.

ȘCOALA CARACTERELOR

Școala Caracterelor este rodul dorinței unui om, apoi a doi oameni, apoi a unui grup de oameni, de a exista o comunitate a celor care vorbesc același grai, anume graiul Adevărului,
al Binelui, al Frumosului, al Iubirii și al Credinței în Educație
,
o limbă rară, pentru care singurul fel de a o articula se întâmplă atunci când gândul, vorba și fapta sunt pe aceeași frecvență a inimii și a minții deopotrivă, într-o armonie desăvârșită, echilibru firesc și dorință de simplitate.

   Mai simplu spus, un loc unde fiecare din cei care fac parte din Educație, elevi, părinți, profesori, să se simtă cu adevărat de folos, în largul lor și prețuiți pentru ceea ce învață, știu și fac, pentru că merită, vor și pot a fi Oameni de Caracter, înainte de a înțelege, cunoaște și dori celelalte tipuri de cunoaștere, a științelor realiste sau umaniste.
  – Cum?, mă veți întreba firesc…
  – Iată cum! Vă spunem noi, Mentorii acestei școli: spunând fiecare Adevărul în care crede, cu argumentele și motivația Binelui pe care și-l dorește, pentru sine și pentru ceilalți, un loc în care Frumosul este un dar și o caracteristică a gândirii ce valorizează Iubirea și Credința, în sine și în ceilalți, un loc în care a învăța, verbul acesta atât de greu încercat în ultimele secole ale umanității, se simte excelent servind dorinței de a reașeza oamenii și lumea acolo unde le este locul, adică în Respectul, Prețuirea și Recunoștința pentru o Viață sănătoasă, autentică, integră prin Educația Fundamentelor de Viață, Educația Caracterului.

Este o metaforă a speranței că oamenii, laolaltă cu gândurile, vorbele și faptele cu care vor hrăni această comunitate sănătoasă, se vor hrăni la rândul lor din energia acestui loc, o insulă de normalitate.

Rostul pragmatic al acestei școli, azi, este de a reașeza în normalitate și într-o relație a normalității gândurile, vorbele și faptele profesorilor, elevilor și părinților lor.
Pentru că rostul prețuirii acestei relații sacre, acestui triunghi al educației profesorpărinteelev, s-a născut odată cu primele lecții pe care gânditorii necunoscuți ai trecutului – acum zeci de mii de ani, probabil, nu cunoaștem atât de departe istoria gândirii umane, le-au oferit instinctiv elevilor lor, pe nepusă masă, pentru că au simțit că acesta era rostul celor ce știu, să le transmită mai departe, pentru ca a lor cunoaștere să nu moară odată cu posesorul, ci într-un dar perpetuu al cunoașterii să devină dărurire nesfârșită.  

Un profesor este un om obișnuit, asemenea tuturor oamenilor din jurul său, atâta timp cât ceea ce face este banal și lipsit de puterea de a schimba oamenii din jurul său.

Un profesor poate fi un om obișnuit toată viața, sau își poate dori să devină un Mentor și un Model de Viață atunci când simte că există în el dorința cunoașterii împărtășite cu ceilalți pentru că simte că dacă dăruiește, va dobândi fericirea!

Un Profesor iubește educația, a sa și deopotrivă a celor pe care îi are în grijă, pentru că este un făuritor de relații autentice prin educație. Mintea sa sfredelește fiecare provocare în scopul de a găsi soluții, cât mai multe soluții pentru ca liniștea cunoașterii să ofere o altă treaptă de evoluție autentică, cu un alt univers de provocări, la rândul său.

Un PROFESOR este un făuritor și un dăruitor de cunoaștere.

Un PROFESOR devine MENTOR și MODEL DE VIAȚĂ atunci când crede că EDUCAȚIA va schimba lumea și el își asumă să facă și face tot ce poate să schimbe oamenii în Oameni și în OAMENI.

   Da, știm deja, foarte greu, dar niciodată imposibil!
     Oricum ne reconfortează gândul că altă soluție nu există, orice am face.
        A învăța, a cunoaște și a experimenta este singurul trio de succes al evoluției rasei umane.
            Și cele trei verbe aparțin Educației, cea mai iubită și hulită zonă de interes a lumii de azi.
Sunt atributul profesorilor, ce pot deveni Profesori, și mai apoi PROFESORI, și finalmente MENTORI când au acumulat suficiente experiențe didactice pentru a fi urmați de cei din jurul lor în cunoaștere, căci ce poate fi mai înălțător decât să ai șansa de a fi de folos cu adevărat cunoașterii celor din jurul tău?!.. Eu, unul, nu cunosc altceva.

           Pentru că un MENTOR mereu învață, știe și acționează, merită, vrea și poate să găsească soluții, să împărtășească CUNOAȘTERE, să facă BINE!

   Aceasta este Școala Caracterelor, un loc în care învățăm pe brânci, cu toții, elevi, profesori și părinți, cum să facem din existența noastră măsura echilibrată a tuturor valorilor civilizației puse în contextul educației pragmatice de azi, căci nu există nimic mai presus de valorile, principiile, credințele și virtuțiile caracterului!

   În Școala Caracterelor și Clubul Oamenilor de Caracter elevii sunt Discipoli, pentru că își doresc cunoașterea și au parte de toată atenția celor din jurul lor. Părinții sunt Partenerii educației, cei fără de care procesul creșterii unui copil ar fi imposibil. Iar Mentorii sunt făuritori și dăruitori de cunoaștere pentru cei dintâi, pentru Discipoli, înainte de toate, pentru că și ei au primit la rândul lor cunoaștere, și odată cu ea, au început să iubească a dărui cunoaștere și devenind Mentori au înțeles de ce sensul lor are rostul simplu al facerii lumii ăsteia mai bună, prin EDUCAȚIE, BINE, ADEVĂR, CREDINȚĂ, IUBIRE și atâtea alte minunate trăsături ale fiecăruia dintre cei ce pot avea liniștiți apelativul OAMENI în toată deplinătatea și împuternicirea sensului.

   Ce este azi educația? O diagnoză rece este dezamăgitoare, spun cu resemnare, constatând cele din jurul nostru. Nemții spun acestei stări a sistemului ”sein”, adică ceea ce este, efectiv.

Dezinteres cras, molipsitor și aproape peste tot răspândit, asemenea unui virus.
Incompetență la pachet cu analfabetism funcțional.
Dependență de tehnologie la pachet cu o groază de alte dependențe de tot felul.
Probleme de dezordine mentală din ce în ce mai dese în rândul tuturor celor ce au responsabilitatea educației copiilor noștri și de multe ori și în cazul copiilor noștrii.
   Un tablou al unei profunde dezamăgiri, aici, în România.

   Ceea ce trebuie să fie, ”sollen”, dacă e să apelăm la aceeași filosofie germană a devenirii, este ceea ce ne propunem noi, Mentorii Școlii Caracterelor, și puteți citi ce obiective ne-am fixat a construi,  fără un termen limită, pentru că nu avem puterea de a schimba un sistem, da, suntem conștienți de asta, dar avem puterea de a schimba o mână de tineri, din ce în ce mai mare, și puterea de a face din această dorință o mișcare închegată la nivel de țară, deși știm că este greu, dacă nu imposibil, știm că este o mare, chiar uriașă responsabilitate, pentru că, de fiecare dată, rămân și vor rămâne întrebările eterne, în lipsa acțiunilor concrete:
   – Dacă nu noi, atunci cine?
      – Dacă nu acum, atunci când?
         – Dacă nu pentru generația copiilor noștri, atunci pentru care?…
            – DACĂ NU PRIN EDUCAȚIE, ATUNCI CUM?!?!?!…

 

TRIUNGHIUL EDUCAȚIEI

ELEVI

     În viziunea educațională promovată de Școala Caracterelor, condiția firească a Elevului – Discipol azi este cea de partener deschis în demersurile educaționale ale părintelui și profesorului.

 Dacă ne raportăm la ce înseamnă Părintele – partener pentru educație și Profesorul-Mentor, genul de profesor ce poate construi caractere sănătoase și mentalități de succes și împlinire, iată în corelație un set de repere firești ale elevului, într-un portret al nevoilor pragmatice ale parteneriatului Părinte -Profesor-Elev, dorit parteneriat Mentor – Discipol:

PĂRINȚI

   În calitate de Mentor Fondator al Clubului Oamenilor de Caracter m-am gândit mult timp la reperele dezirabile pentru părintele partener al educației, având în vedere că acesta are un rol crucial în transformarea copilului dintr-o ființă biologică într-un OM conștient, responsabil și implicat în evoluția umanității.

PROFESORI

     Ce înseamnă un profesor model azi, un Om de Caracter, un Mentor și Model de viață al tinerilor în formare, un Partener al Părinților,  un Vector de direcție al societății și civilizației ?
   Pentru provocările realităților de azi, un profesor mentor ar trebui să fie o combinație între un ghid academic, un model moral și un susținător inspirațional pentru elevii săi.
În contextul actual al societății românești, unde educația trebuie să răspundă provocărilor moderne, iată un set de 12 criterii esențiale, extinse la 18 dezirabile, care definesc standardele celor mai sus susținute: 

”Cei mai buni oameni au un sentiment pentru frumos, curajul de a-și asuma riscuri, disciplina de a spune adevărul, capacitatea de sacrificiu.  În mod ironic, virtuțile lor îi fac vulnerabili; sunt adesea răniți, uneori distruși.” (Ernest Hemingway)

Și pentru ca cei mai buni oameni să existe, fără ca vulnerabilitatea să le vină de hac, au ”nevoie de iubire și de sens” (Nicolae Steinhardt)

Certificare

Cursurile sunt organizate sub egida Catedrei Internaționale Onorifice ”Jean Bart” (CIO-SUERD), prima platformă de internaționalizare a educației,  fondată în septembrie 2012, de către Fundația EUROLINK-Casa Europei în parteneriat cu Academia Română

Excelență în educație

Mentorii cursurilor și activităților Clubului sunt profesori cu rezultate excepționale. Și-au asumat acest proiect național ca parte a misiunii de Educație reală, pentru o altfel de Românie, a Adevărului, Binelui și Schimbării prin asumarea Educație de Caracter drept cale a împlinirii integre, autentice, reale, alături de pregătirea științifică firească.

Lifelong learning

Activitățile noastre se desfășoară atât cu prezență fizică, cât și online – în format hibrid, pe o platformă electronică dedicată, în funcție de opțiunea cursanților / părinților. 

 

Mărturii

Mi-aș dori ca la aceste Ateliere de Club ….

… să vină oameni celebri, cu experiențe de viață” – Raisa S.

… să fie implicați și domnul director/ doamna directoare” – Maria I.

… să abordăm mai multe probleme actuale ale adolescenților” – Andreea N. 

 

Un gând către profesor: 

M-ați ajutat să fiu mult mai deschisă cu cei din jurul meu, familia, prietenii și chiar cu mine însămi.” Bianca C.

Îmi place să particip la Club, deoarece m-a ajutat să găsesc soluții pentru problemele mele de zi cu zi și m-a făcut să mă gândesc la cariera de avocat” – Denisa B.

Atelierele de Club m-au ajutat să mă dezvolt mai mult pe plan personal, să învăț cum să înțeleg și să ajut persoanele din jurul meu” – Daria M.

 

Alte comentarii:

Super!” – Denisa B.

Le mulțumesc domnilor profesori, Mentorii Clubului, pentru răbdare, efort și înțelegere!” – Iulia M.

Este o activitate foarte interesantă în care poți afla mai multe lucruri folositoare pentru viața de zi cu zi și să înveți să fii un om cu caracter în societate.” – Bianca C.

Vă apreciez incredibil de mult și cred că sunteți  un profesor fenomenal!” – Antonio M.

Contacteză-ne! Făcând echipă vom reuși să fim mult mai buni!

4 + 10 =